6-1 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu 6-1 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu

6-1

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Sylvia

06 Januari 2017 | Australië, Alice Springs

Dat er verschil in motels kan zitten weet iedereen. En natuurlijk als je in de outback bent kan het wat minder zijn, echter de kamer is prima, het bed heerlijk, maar er zou ook een continental ontbijt bij zijn. Echter hier wordt het dan even wat minder. Dus morgen maar ergens anders ontbijten.
Vandaag gaan we de Larapinta drive doen, ongeveer 150 kilometer, tussendoor diverse stops.
De eerste stop was bij Simpsons gap, een enorme rots massa die zomaar in tweeen is gesplitst. Hier heb ik een foto gemaakt die zomaar als nieuwe achtergrond op de pc zou kunnen dienen. In ieder geval dat dacht ik, want daarna kwam Standley Chasm, wat je daar te zien kreeg is niet te beschrijven, wat kan natuur mooi zijn.
Hierna doorgereden naar Glen Helen voor lunch. De weg houdt hierbij voor ons op, omdat we toen wel door erg veel water moesten rijden en er alleen nog maar gravelwegen waren waarvan er eentje al was afgesloten. Op de terugweg naar Ochre Pits. Hier halen de aboriginals hun kleurstoffen om te schilderen. Prachtige kleuren die uit de rotsen zichtbaar waren. Omdat het aboriginal land is, staat er een hoge boete op als je wat van die kleurstoffen zou meenemen.
Hierna weer naar Alice Springs, waar we op een parkeerplaats kwamen waarop een auto op dat moment van binnen aan het branden was. Gauw de parkranger geïnformeerd en hij daarop de brandweer. Dit was een nationaal park waarin je kunt wandelen, zul je terugkomen en een uitgebrande auto vinden. Brandweer was wel snel ter plekke.
Hierna naar de school of the air gegaan. Omdat de afstanden enorm zijn krijgen kinderen tot hun dertiende jaar school thuis via computers of via mobilofoons. Dit gebeurd allemaal vanuit Alice springs. Deze school heeft leerlingen verdeeld over een oppervlak zo groot als Europa. En dan zijn er nog eens 17 van deze scholen in Australië. Omdat het vakantie is hebben we via filmpjes gezien hoe de lessen worden gegeven. Indrukwekkend.
Weer een mooie dag.