Dag zeven van onze trip. - Reisverslag uit Albany, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu Dag zeven van onze trip. - Reisverslag uit Albany, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu

Dag zeven van onze trip.

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Sylvia

23 December 2016 | Australië, Albany

Na een nacht in Hopetown in een appartement, achteraf nog een geluk bij een ongeluk, want het was die nacht noodweer. Moet er niet aan denken dat we in een tent hadden gelegen. Toen op weg gegaan naar Albany. De bedoeling was, om ook hier weer een off road route te doen, maar door het slechte weer van die nacht was deze route afgesloten.
Deze dag, tijdens de lunch onze eerste kokaberra gehoord. Prachtig geluid, net lachende mensen.
In Albany naar het ANZAC museum geweest, in de eerste wereldoorlog hebben 45.000 Australiërs en Nieuw-Zeelanders mee gevochten. Zij zijn allen vertrokken vanuit Albany. Dit geheel nieuwe museum heeft hierover en prachtige tentoonstelling. Nu nog onder de indruk.
Het was me al opgevallen dat in bijna elk dorpje waar we door heen zijn gekomen wel een gedenkteken staat voor diegene die zijn omgekomen gedurende de oorlogen waarbij Australiërs waren betrokken. Men doet hier erg veel aan, om diegene die voor hun vaderland zijn gestorven te herdenken.
We hebben geslapen op een caravan park, Big Four, in een luxe caravan.