23-1-2017 Inpakdag - Reisverslag uit Ararat, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu 23-1-2017 Inpakdag - Reisverslag uit Ararat, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu

23-1-2017 Inpakdag

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Sylvia

07 Februari 2017 | Australië, Ararat

Aan alles komt een einde, zo ook aan deze fantastische tijd die we hier bij Tonny en Pam hebben gehad. Maar toch nog vandaag eerst even nog naar een winery vlak in de buurt. Seppelt in Great Western, hier werden vroeger de champagnes gemaakt van Australië. In een ver verleden vond de toenmalige eigenaar dat hij champagne moest maken en is toen afgereisd om in Frankrijk, in het champagne gebied, de beste champagne maker weg te halen. Met geld was dat schijnbaar toen ook al mogelijk. Na vijf jaar werden de eerste prijzen al gewonnen en zelfs drie jaar op rij in Frankrijk als beste. Echter, men mag men nu de sparkling wines uit andere gebieden als Champagne (Frankrijk), geen champagne meer noemen. Wij zijn hier met een rondleiding onder de grond geweest, waar nog flessen lagen van Benno Seppelt (over hem had ik al een stukje geschreven in de Barossa Valley). Er is drie kilometer aan tunnels uitgegraven/ gehakt om flessen op te slaan, erg indrukwekkend allemaal.
Hierna koffers pakken en s'avonds uit wezen eten bij de RSL.