20-1-2017 Grampians National Park - Reisverslag uit Ararat, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu 20-1-2017 Grampians National Park - Reisverslag uit Ararat, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu

20-1-2017 Grampians National Park

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Sylvia

06 Februari 2017 | Australië, Ararat

Grampians national park.
Bergen, kliffen en rotswanden rijzen zomaar uit het niets op in het populaire nationale park, The Grampians, in het westen van Victoria. Dit zeer gevarieerde, oeroude landschap strekt zich van noord naar zuid uit over negentig kilometer. In de lente staan veel bloemen in bloei en verandert het Grampians National Park in een kleurrijke bloemenzee. In The Grampians groeien meer dan achthonderd soorten inheemse plantensoorten.
We zijn via Dunkeld de Grampians in gegaan. Het heeft afgelopen nacht gedonderd en gebliksemd, maar gelukkig is het nu droog en ondanks dat het zwaar bewolkt is, zien we dat het langzaam beter wordt. Het was ons al gezegd, in Victoria kun je de vier jaargetijden op een dag hebben. En ook vandaag is dit het geval, het wordt alleen maar beter. Na eerst een heerlijke Pie te hebben gegeten in Hallsgap zijn we langzaam naar boven gereden naar Boroka. Hier een prachtig uitzicht op Hallscap en de Dam. Toen naar de Balcony, hier een nog mooier uitzicht, wat een prachtig natuur verschijnsel is dit toch. Langzaam weer naar beneden, maar eerst nog een stop bij de Silverbandfalls, een prachtige waterval en ook de wandeling er naar toe was prachtig.
Wederom een geweldige dag in de natuur. Op de terugweg, via een dirtroad, nog Kangoeroes en Emoes gespot.
Deze dag ook onze eerste kookaburra gezien.