!9-1-2017 Sovereign hill - Reisverslag uit Ballarat, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu !9-1-2017 Sovereign hill - Reisverslag uit Ballarat, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu

!9-1-2017 Sovereign hill

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Sylvia

06 Februari 2017 | Australië, Ballarat

Vandaag een dagje naar Sovereign Hill. Dit is een hystorisch mijnstadje in Ballarat waar je jezelf nog waant in de tijd dat hier goud werd gewonnen. Alles is prachtig nagebouwd en vrijwilligers en acteurs geven je dit beeld helemaal. Ook was het hier nog mogelijk om de mijn in te gaan om te zien hoe het er vroeger aan toe ging, erg interessant. Er was ook een nog oudere mijn te zien, welke is ontdekt toen hier de mijnbouw echt aan de gang ging. Men is er nooit achter gekomen wie er in dit stuk mijn heeft gewerkt en of hoe oud dit gedeelte is. Ook wordt er in het water, welke door het stadje loopt, een kleine hoeveelheid goud gedaan, waar men op de ouderwetse manier, met de goudpan en wassen kan proberen het goud te vinden.
Ook zijn er demonstraties van diverse oude beroepen, waarbij alle werktuigen door stoom en riemen worden aangedreven, dit was voor mij als stoommachinist genieten.
Op de terugweg zijn we via Linton naar huis gereden. Toen de vader en moeder van tonny besloten om naar Australië te gaan, was Tonny 15 jaar oud. Het moet voor hem en zijn broers een schok zijn geweest waar zij in Australië terecht kwamen. De shet, want meer kun je het niet noemen, twee kamers voor twee gezinnen en een wc in de achtertuin, in echt niemandsland. Kan me indenken dat Tonny en Wim tegen hun vader hebben gezegd, we gaan weer terug. Maar ondanks deze start is het allemaal goed gekomen en hebben ze allen geen spijt van de beslissing die hun ouders destijds hadden gemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ballarat

George en Sylvia

Eindelijk na 60 jaar mijn geboorteland bezoeken.

Actief sinds 27 Nov. 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 13554

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 31 Januari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: