10 en 11-1 - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu 10 en 11-1 - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu

10 en 11-1

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Sylvia

12 Januari 2017 | Australië, Port Augusta

Als je iets wilt zien, dan moet je er veel kilometers voor rijden, zoals al eerder beschreven. Maar je zult dan ook weer terug moeten. Tot Coober Pedy 685 kilometer, daar geslapen weer in de grot/onder de grond. Duurde ongeveer anderhalf uur voordat we de eerste auto tegen kwamen na vertrek. Wel erg heet 43 graden, zelfs onder de grond werd het warm. Volgende dag begonnen aan onze rit naar Port Augusta, 558 kilometer. Onderweg nog gestopt in Woonera waar vroeger diverse raketten werden getest en nog steeds een groot gedeelte van de woestijn verboden gebied is.
Dieren die we zijn tegen gekomen bij beide ritten waren alleen een paar emoes. Dus dat viel tegen.
Nog wel gestopt bij een heel apart roadhouse, echt oude glorie. Bij het bestellen van de koffie kregen we vier lege mokken en konden we onze koffie zelf maken, oploskoffie. Van de zes pompen waren er al drie dicht, dit roadhouse had geen lang leven meer volgens ons. Wel weer een ervaring. Hebben de dag erg gezellig af kunnen sluiten. Morgen weer verder richting Barossa Valley.

• 12 Januari 2017 - 09:35

Bep:

Hilarious! make your own instant coffee!! That's really outback!! ha ha. Bet you missed the nespresso machine in the van. Yes, there is not much to see between stops in the outback. Nice to hear you bought an aboriginal painting. I look forward to seeing a photo. Your journey is fantastic.

• 16 Januari 2017 - 12:36

José:

Lieve broer en schoonzus,
    Wat genieten jullie, ik heb helaas geen Cooper Pedi gedaan en ook Ayers Rock niet gezien. Naar Alice Springs zijn we wel geweest, maar met de trein over het smalle spoor. Daar een auto gehuurd en alles bekeken ook art galeries en the Simson River die toen droog stond. Mijn hartslag is te zien op de film, door de hitte. Ook zo'n 40 graden. de Aboriginals die de kinderen de borst gaven midden in een supermarkt. sta je raar te kijken, als je dit nog nooit heb meegemaakt. Wij hebben daar een ouder echtpaar ontmoet, die vroeger met kamelen voedsel haalden uit Sydney en er weken over deden om weer in Alice aan te komen. zittende in een kruiwagen onder een boom luisterden wij naar hun verhalen, dit was in de tijd met Edith.
    De koper mijnen bij Port Augusta, en ook slangen toen wij uit de auto stapten.
    Genieten jongens, ik ben blij dat jullie zo genieten,
    Tot de volgende keer.

• 20 Januari 2017 - 10:21

Wienek Wijnants:

Hoi Syl en George
    Zitten jullie nog steeds in Australië? Ik heb al een tijdje niets meer ontvangen, maar jullie zullen wel geen bereik hebben, denk ik zo maar.
    Wanneer vertrekken jullie naar jouw vader/schoonvader?
    Ja de langste tijd hebben jullie nu gehad maar het zal wel een hele indrukwekkende en emotionele reis geweest zijn.
    Hier is het ECHT koud en het vriest al een paar dagen maar met een gezellig zonnetje erbij is dit fantastisch winterweer. Jullie mogen je wel warm aankleden wanneer jullie terug komen.
    Verder zover ik weet is er hier niets bijzonders gebeurd. Alleen Djocovic ligt uit het toernooi. Het was een spannende vijf setter, maar hij maakte teveel fouten.
    Ik ga jullie nog zeer prettige dagen toewensen en kom weer veilig thuis.
    Lieve groetjes, Wieneke