Dag tien van onze trip. - Reisverslag uit Albany, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu Dag tien van onze trip. - Reisverslag uit Albany, Australië van George en Sylvia Stoffels - WaarBenJij.nu

Dag tien van onze trip.

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George en Sylvia

23 December 2016 | Australië, Albany

Na wederom vroeg te zijn opgestaan, zijn we nog bij de waterval wezen kijken en hierna naar richting Pimperton gereden waar de bicentenial tree staat, welke op 75 meter hoogte een uitkijktoren heeft. Deze boom diende vroeger als uitkijkpost voor bushfires. Je kunt hem beklimmen door gebruik te maken van staven ijzer, welke als een draaitrap rondom in de boom zijn geslagen. John en Luuk hebben de 75 meter gehaald. Ik vond het zelf erg onprettig en ben niet verder gekomen als 25 meter. Vreemd, want ik heb geen hoogte vrees, maar zelfs bij de tweede poging kwam ik niet hoger.
Hierna geprobeerd om naar lake Jasper te rijden, echter het was niet mogelijk omdat de weg in ene keer was afgesloten. Hier geluncht en toen richting Stepping Stones, door het bos met four wheel drive. Banden weer van spanning moeten halen. Hier ongelooflijk gebeten door mieren van bijna twee centimeter. Had de auto geparkeerd in hun nest, vonden ze niet leuk. Heb de gehele dag last gehad van deze twee beten. Dat zo'n klein diertje zoveel pijn kan veroorzaken. De rit naar het strand was met name voor Sylvia een martelgang van bijna twee uur. Ze werd eigenlijk over de achterbank heen gegooid. Voelde zich redelijk gemangeld. Wel vreselijk gelachen. Na de stepping Stones naar Hamlingbay gereden. Syl en Beppie in een huisje, dat had Syl wel verdiend en ik in de tent.